
変速スピードはデュアルクラッチを超えた
ゼネラルモーターズは2017年モデルのシボレー・カマロZL1に、量産車としては世界初となる10速ATを搭載したことを発表した。
シボレーが実施したテストによれば、この新しい10速ATはトルクコンバータ式のオートマチック・トランスミッションではあるが、その変速スピードはポルシェのデュアルクラッチ・トランスミッションPDKより速く、1-2速で36%、2-3速で27%、3-4速で26%上回ったという。
また、従来搭載されていた8速ATとさほど変わらないサイズという、パッケージング効率にも優れているのも特徴だ。
この10速ATは今後、2018年までにGMの後輪駆動車に順次搭載されていく予定とのこと。日本導入にも期待しよう。
- Text:Yasushi HOSODA Photo:GENERAL MOTORS COMPANY, LLC
- The 2017 Camaro ZL1 is poised to challenge the most advanced sports coupes in the world in any measure – with unprecedented levels of technology, refinement, track capability and straight-line acceleration. A cohesive suite of performance technologies tailors ZL1’s performance, featuring an updated Magnetic Ride suspension, Performance Traction Management, electronic limited-slip differential, Custom Launch Control and Driver Mode Selector. With a stronger power-to-weight ratio than its predecessor, it weighs 200 pounds less, and offers approximately 60 more horsepower and 80 more pound-feet of torque.
- The driver-focused interior of the Camaro ZL1 features standard Recaro front seats, along with a sueded flat-bottom steering wheel and shift knob. Chevrolet’s Performance Data Recorder is available, and allows drivers to record, share and analyze driving experiences on and off the track.
- The driver-focused interior of the Camaro ZL1 features standard Recaro front seats, along with a sueded flat-bottom steering wheel and shift knob. Chevrolet’s Performance Data Recorder is available, and allows drivers to record, share and analyze driving experiences on and off the track.