
FCA USは、ダッジ・チャンジャーSRT8の最強・最速モデルとなる限定車「ダッジ・チャンレンジャーSRT8デーモン」を、ニューヨークショー2017での披露に先駆けて、4月11日に発表した。
0-97km/h加速は2.3秒!
これまでの最強モデルであるSRT8ヘルキャットの上を行くこのSRT8デーモンは、840ps/1043Nmを引き出す6.2リッターV型8気筒スーパーチャージャーエンジンを搭載。0-30mph(約48km/h)はわずか1.0秒、0-60mph(約97km/h)では2.3秒、そして停止からクオーターマイル(約402m)まで9.65秒(到達時の車速は225km/h)という驚異的な加速性能を身につけた。FCAは世界最強のV8エンジン生産車と主張している。なお、加速時のGフォースは最大で1.8Gにおよぶという。ちなみに、NHRA(全米ホットロッド協会)では、このSRT8デーモンがあまりにも速すぎるので、ドラッグレース公式戦の出場を禁止したというから、その速さは本物だ。
さらに、2.92フィート(約89cm)の前輪リフト走行、いわゆるウィリー走行を実現し、ギネス世界記録に登録されたという。
ベース車はチャレンジャーSRT8ではあるが、リアシートやオーディオを取り除く(オプションで装着可能)などの軽量化を実施したほか、軽量ブレーキキャリパーやアルミホイールを装着。ワイド化されたフェンダーに収まるタイヤはニットーNT05Rで、サイズは315/40R18だ。
生産はこの夏の終わりから始まり、デリバリーは今秋からスタート。米国市場に3000台、カナダ市場に300台販売される予定だ。
- The 2018 Dodge Challenger SRT Demon is the world’s first production car to lift the front wheels at launch. It set the world record for longest wheelie from a standing start by a production car at 2.92 feet, certified by Guinness World Records.
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon
- The functional Air-Grabber™ hood scoop on the 2018 Dodge Challenger SRT Demon is the largest of any production car (measures 45.2 square inches).
- The 2018 Dodge Challenger SRT Demon is equipped with a set of four exclusive 315/40R18 Nitto NT05R street-legal drag radial tires, a first for a factory-production car.
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon fender logo.
- The 2018 Dodge Challenger SRT Demon features exclusive Hole-Shot, five-spoke 18×11-inch lightweight aluminum wheels.
- The 2018 Dodge Challenger SRT Demon’s 6.2-liter supercharged HEMI® Demon V-8 engine.
- 2018 Dodge Challenger SRT Demon Drag Kit features a Demon Track Pack System that fits into the SRT Demon trunk and securely holds the front runner wheels and track tools.
- Standard drag-race inspired interior configuration of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon has driver seat only; first-ever factory-production Challenger with a front passenger seat delete.
- Interior of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon.
- The TransBrake launch screen on the 2018 Dodge Challenger SRT Demon’s 7-inch instrument cluster screen centered between the exclusive SRT Demon white face gauges.
- The Challenger SRT Demon’s Performance Pages feature a new Gauge readout page, which displays various gauges on the 8.4-inch Uconnect touchscreen.
- Standard drag-race inspired interior configuration of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon has driver seat only; first-ever factory-production Challenger with a front passenger seat delete.
- Standard drag-race interior configuration of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon has rear seats removed; first-ever, factory-production Challenger with a rear-seat delete.